Wednesday, February 25, 2009

MEngong bEtol

Assalamualaikum wbt..
saya naka coretkan sedikit masalah penglihatan masyarakat pada masa sekarang...
bengang giler...
bila jarr...aku pi kedai kar..pasar malam karr....
bila aku nak beli apa2...depa akan kata..ya kak..nak beli ape...
x per..aku buat2 muka senyum kambing...
tapi dalam hati aku berkata...
nahas ju budak nie akue pijak2..

bukan setakat sekali..tapi banyak kali depa gelarkan aku kakak..
bila masa pulak aku jadi kakak depa..
x par2..dalam hati berkata..ada ubu ada batas..
ADA HARI DAPAT LAR PEMBALASANNYA...HEHEHEHE

satu hari...aku ke pasar malam...
aku nak beli bihun sup...
dengan muka selamba badaknya....(memang elok benor aku gelar mcm 2...badan pown mcm badak)...
ya kakak..nak bihun sup brapa....
wahhhh....
apa lagi berderau darah aku...
aku ker pasar malam dengan member2 akue...
pastuh aku kata kat kawan aku denagn nada perli...
weh wanie...sejak bila pulak aku jadi kakak dia..
mana dia taw ic aku lebih tua dari dia....
and aku kata lagi...pakcik (org muda lagi,tapi aku perli cukup2)......tua sangat ker muka sayer..dengan nada yang sinis..
apalagi...tunduk x maw2 laki 2...dan2 suruh member dia bungkus kat aku...
gelak besar akue dibuatnyar...

buat penjual2...nak mesra pelanggan pown..kena tengok orang dulu....hahahaha
sekian,wassalam

3 comments:

Anonymous said...

sabaq kak....haha....

BiSIkAn NuRAni said...

mana ley sabaq..ini sudah lebey..hahaha

Anonymous said...

ek eleh kak....mamat tu baru nk ngorat kak..kak wat jual mahal lak...ini tara lebey la kak...muahaha...