Tuesday, February 24, 2009

FUhh PEnat GILerrrr

assalamualaikum...setelah lama kita tak bersua muka..
x dengaq khabaq..sebab blog akue x leh nak wak masuk password..
x ker namanyar...MENGONG....
kini aku telah bertukar nama kepada bisikan nurani...iaitu daripada hati nurani akue sendiri..
FUHH......
tiada ungkapan yang dapat aku katakan melainkan perkataan FUHHHHH
penat siot..jadi suru rumah tangga..

first time arie nie aku pi pasar pagi sendiri beli ikan..
selalu akue dok teman arwah mak aku...
kini,ibuku tiada lagi..
ok..berbalik pada kisah tadi...
pagi2 laigi aku pi pasar ngan adik akue...
pening klepala dibuatnyar..

dalam hati akue berkata..
apa akue nak masak arie nie...
lantas akue pun mula membeli...akue beli ikan gelama merah 3 ekoq,udang 500g
dengan siput kepah,ngan ayam kampung lepas 2 sayur2an..

pulang lar akue dengan kepenatan...baru taw rasanyar pi pasar pagi mcm mana..
pening kepala akue..
adoi..
dah balik umah..tugas aku belum selesai...
kena kemas rumah dulu yang macam tongkakng tapi x pecah sangat..

dah habis ngemas...
mula lar aktivitri akue di dapur..
pesiang ikan,ayam udang..
ngan masak..
dah habis semua baru start masak...

aku masak siput masak cili padi,sambal tumis telur ikan + sotong
ngan sayur goreng campur..
sory larrr x dapat den tunjuk gambar..
adik akue melantak habis..kena 2 pinggan nasi kat dia..
kira sedap lar 2..
hahahaha

dah habis makan...keja x hbis lagi..kena kemas dapur dulu,pas 2 mop lantai..
fuhhh penat gilerrr
lepas nie sti aku tidoq mampuih...
baru akau taw mcm mana arwah ibuku penat melakukan tugas2 rumah..
kini aku pula yang menggantikannya...

1 comment:

Ariff Budiman said...

Terima kasih dan tahniah dari ayah kepada kakak dan adik. macam tu la selalu ayah dan mak kalau ke pasar. Balik kerja ayah akan rasa dan kemudian bagi dia punya peratusan