Wednesday, April 22, 2009

Mimpi.....

salam...
akue baru jer lepas habis exam..terasa tenang kembali jiwa akue...
dalam pada aku sibuk menjalani exam...sempat juga akue bermimpi arwah ibuku...
sedeh sekali bunyinya...
akue bermimpi di mana..kami sekeluarga berkumpul...
sedang kami rancak berbual....
akue terlihat arwah ibuku sedang memerhatiku...
dan sedang senyum denganku...
terasa tenang sekali melihat senyumannya...
selepas itu suaranya mengatakan....
"kakak sihat....."
dalam mimpi itu akue terjatuh..dan bila akue toleh kembali ke arah
ibuku kelihatan...
ibuku tidak lagi berada di situ...
aku mencari dan terus mencari..tetapi tidak kelihatan..ingin sekali aku memegang jari-jemari halus ibuku...
namun...semuanya hanya mimpi..
emak..kakak amat rindu sekali pada emak...

1 comment:

scr said...

Semalam pun aku mimpi arwah kawan aku yg baru meninggal tuh...huhu